Regulamin świadczenia usług/ sprzedaży towaru przez Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach
§ 1
Słownik
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
Sprzedawca- Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach, ul. Rataja 11a, 85-791 Bydgoszcz, NIP: 5541105960, REGON: 090366290
Sklep- sklep internetowy prowadzony przez Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach pod adresem https://www.kwiaciarniaprestiz.pl/
Konsument- konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
Kupujący- każdy podmiot, dokonujący zakupu towaru lub usługi w Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach
Regulamin- Regulamin świadczenia usług/ sprzedaży towaru przez Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach
Dzień roboczy- dzień od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Usługa świadczona drogą elektroniczną- usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanych i otrzymywanych za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywaniem danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;
Polskie ePłatności- system płatności elektronicznych (pay, dotpay, przelewy24)
§ 2
Postanowienia ogólne
- Sprzedający prowadzi sprzedaż i dostawę przesyłek kwiatowych na terenie miasta Bydgoszcz, gmin ościennych oraz jako pośrednik na terenie całego kraju.
- Opisy i zdjęcia produktów zamieszczone na stronie https://www.kwiaciarniaprestiz.pl/ stanowią własność Sprzedającego, zaś ich kopiowanie, użytkowanie i wykorzystywanie w jakimkolwiek celu możliwe jest wyłącznie za pisemną zgodą właściciela.
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w załączniku numer 1 do Regulaminu.
§ 3
Formy kontaktu ze sprzedawcą
Kupujący może uzyskać kontakt ze sprzedającym w następujący sposób:
- droga pocztowa- Salon Kwiatowy Prestiż Piotr Rajchenbach, ul. Rataja 11a, 85-791 Bydgoszcz;
- adres mailowy-prestizfordon@o2.pl
- kontakt telefoniczny- 52 343 82 39, 695 560 444
§ 4
Wymagania techniczne
W celu dokonywania zakupu niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz posiadanie adresu mail.
§ 5
Dokonanie zakupu
Sposoby dokonania zakupu:
- Zamówienie są składane za pośrednictwem strony internetowej https://www.kwiaciarniaprestiz.pl/ lub poprzez złożenie osobistego zamówienia w Salonie Kwiatowym Prestiż Piotr Rajchenbach, ul. Rataja 11 a, Bydgoszcz.
- Wskazane w sklepie ceny towarów są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.
- Na całkowitą cenę towaru składają się: cena za towar i koszty wysyłki.
- W celu zakupu towaru należy dodać zamówienie do koszyka na stronie internetowej https://www.kwiaciarniaprestiz.pl/ lub złożyć zamówienie osobiście w Salonie Kwiatowym Prestiż Piotr Rajchenbach, ul. Rataja 11 a, Bydgoszcz.
- Kupujący w zamówieniu lub poprzez złożenie osobistego zamówienia wskazuje nazwę zakupionego towaru, adres dostawy towaru, sposób płatności i inne dane potrzebne do realizacji złożonego zamówienia. Towar może zostać odebrany osobiście w siedzibie Salonu Kwiatowego Prestiż Piotr Rajchenbach ul. Rataja 11 a, Bydgoszcz. Płatność następuje na rachunek bankowy Salonu Kwiatowego Prestiż Piotr Rajchenbach nr lub w przypadku odbioru osobistego na rachunek bankowy Salonu Kwiatowego Prestiż Piotr Rajchenbach lub gotówką w siedzibie sprzedającego.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści przez Sprzedającego.
- Kupujący oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej https://www.kwiaciarniaprestiz.pl/ oraz w siedzibie Sprzedającego.
- Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym.
- Kupujący w momencie złożenia zamówienia wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przez Sprzedawcę, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 6
Płatności
Sprzedaż za zakupiony towar następuję:
- za pośrednictwem platformy płatniczej Dotpay sp. z o.o. ul. Wielicka 28 B30-552 Kraków;
lub
- gotówką w siedzibie Sprzedającego, w przypadku osobistego odbioru towaru. Kontem bankowym nr rachunku 03 1020 1475 0000 8402 0287 8346 wymagane jest potwierdzenie zakupu towaru telefonicznie lub mailem.
§ 7
Realizacja zamówienia i dostawa
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia towaru bez wad.
- Po otrzymaniu zamówienia i jego potwierdzeniu przez Sprzedającego, Sprzedający przystępuje do jego realizacji. Wysyłka zamówienia następuje wyłącznie po jego opłaceniu w systemie płatności elektronicznych lub po zapłaceniu gotówką w przypadku odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego w terminie 24 godzin.
- Towary zakupione w sklepie dostarczane są na terytorium Rzeczypospolitej Polski oraz poza granicami kraju.
- Towary zakupione w sklepie dostarczane są własnym środkiem transportu Sprzedającego na adres wskazany przez Kupującego z zastrzeżeniem ustępu 3 na terenie województwa Kujawsko – Pomorskiego. Sprzedający pośredniczy również w zakupie towaru na terenie pozostałych województw oraz poza granicami Polski.
- Termin dostawy zamówienia jest uzgadniany pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym.
- Godzina doręczenia nie jest gwarantowana i oznacza tylko orientacyjną godzinę doręczenia przesyłki.
- Przesyłki zamówione na adresy budynków użyteczności publicznej (jak np. szpitali, hoteli, biurowców, banków) doręczane są do recepcji lub sekretariatu.
- Kupujący ma możliwość wskazania treści jaka ma być umieszczona na bileciku załączanym do przesyłki kwiatowej.
- Odbiorca otrzymuje wybrany produkt wraz z bilecikiem, na którym wpisana zostanie treść podana przez Kupującego w trakcie składania zamówienia.
- Sprzedawca nie odpowiada za treści wskazane przez Kupującego do zamieszczenia na bileciku. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do edycji treści bileciku. Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia w przypadku gdyby wskazana przez Kupującego treść bilecika miała charakter obraźliwy, mogący wywoływać uczucie zgorszenia u odbiorcy lub stanowiła naruszenie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki, które zostały doręczone z opóźnieniem lub niedostarczone z powodu podania przez Kupującego błędnych danych kontaktowych lub adresowych odbiorcy, niezastania odbiorcy przesyłki pod wskazanym adresem lub negatywnej weryfikacji płatności.
- Przy zamówieniach na adres domowy, w sytuacji gdy doręczający nie zastanie adresata przesyłki pozostawi przesyłkę zastanym domownikom. Klient zastrzec może w zamówieniu, iż doręczenie przesyłki nastąpić może wyłącznie do rąk adresata.
- W sytuacji gdy doręczyciel nie zastanie adresata jak i domowników, pozostawi pisemną wiadomość zawierającą adres, pod którym możliwy będzie odbiór przesyłki. Nieodebranie przesyłki pod wskazanym adresem w następnym dniu roboczym do godziny 18.00 skutkuje uznaniem zamówienia za zrealizowane.
- Kupujący może w zamówieniu wyrazić zgodę na pozostawienie przesyłki u sąsiadów lub pod drzwiami lokalu, na adres którego miało nastąpić doręczenie.
- W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki przez adresata zamówienie traktowane jest jako zrealizowane.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku braku zamówionego towaru. W takiej sytuacji zwrot kwoty wpłaconej przez Kupującego następuje nie później niż w terminie 7 dni roboczych na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego lub kwota ta może zostać odebrana osobiście przez Kupującego w siedzibie Sprzedającego.
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument jak i Sprzedawca mają prawo odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu z zastrzeżeniem paragrafu 9 Regulaminu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny.
- Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument, lub osoba trzecia przez niego wskazana (inna niż przewoźnik) wszedł w posiadanie towaru;
- Warunkiem skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy jest poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji w formie jednoznacznego oświadczenia o swojej decyzji, z wykorzystaniem danych wskazanych w p. 2 Regulaminu.
- Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik numer 2 do Regulaminu.
- Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru ( z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca poinformował lub został poinformowany przez Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego. Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres wskazany w pkt.2 Regulaminu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru
§ 9
Brak prawa do odstąpienia od umowy
Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku produktów szybko psujących się tj. m.in. kwiatów ciętych, wiązanek i wieńców.
§ 10
Tryb składania reklamacji
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie Cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
- przy wadzie istotnej- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- żądać usunięcia wady.
- Reklamacje na zasadzie rękojmi należy składać na adres e-mail wskazany w pkt. 2 Regulaminu.
- Jeżeli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest obowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt sprzedawcy na adres wskazany w pkt. 2 Regulaminu.
- Jeżeli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w pkt. 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę nastąpi w ciągu 14 dni.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m. in. z:
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów;
§ 11
Gwarancja sprzedawcy na kwiaty cięte
Sprzedawca gwarantuje, iż kwiaty cięte zachowają świeżość przez 3 dni od daty dostawy, z zastrzeżeniem ich właściwej pielęgnacji przez odbiorcę. W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych w dniu dostawy tj. minimalna temperatura w regionie dostawy poniżej 10 stopni Celsjusza lub maksymalna temperatura w regionie dostawy powyżej 25 stopni Celsjusza, gwarancja świeżości kwiatów obowiązuje przez 1 dzień.
Odbiorca potwierdza otrzymanie przesyłki i określa jakość i świeżość doręczonych kwiatów na druku potwierdzenia odbioru.
Reklamacja dotycząca świeżości dostarczonych kwiatów winna zostać złożona telefonicznie lub mailowo w ciągu 24 godzin od doręczenia przesyłki, tak by możliwa było jej rozpoznanie.
Reklamacja dotycząca zgodności doręczonej przesyłki z treścią zamówienia oraz świeżości kwiatów winna zostać złożona wraz ze zdjęciem doręczonego bukietu lub upominku.
§ 12
Doręczenie przesyłki.
Dowóz towaru jest bezpłatny na terenie Fordonu w Bydgoszczy w przypadku złożenia zamówienia na kwotę co najmniej 100 zł.
Kwota za dowóz w inne dzielnice Bydgoszczy oraz poza terytorium Bydgoszczy jest indywidualnie ustalony z Kupującym przy złożeniu zamówienia.
Sprzedający współpracuje z Pocztą Kwiatową i pośredniczy w dostawie towaru na terenie Polski oraz poza jej granicami.
§ 13
Informacje ogólne:
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Sądem właściwym do rozpoznawania spraw pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym jest Sąd Rejonowy/ Sąd Okręgowy w Bydgoszczy.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującego.